25 Nisan 2014 Cuma

** Eva süngeri ile renk ve şekil kavramı



23 Nisan migros indirimlerinden bolca eva aldım ve ufak tefek çalışmalar yapmaya başladım.Şimdilik renk ve şekil kavramını bir arada vereceğim bu  çalışmayı hazırladım renk ve şekiller ileride artırılacak.

Gözlerini hareketli gözler kullanarak daha cici hale getirebilirsiniz. Ben ku

16 Nisan 2014 Çarşamba

** Tontişim büyüyor




Paşam 19 ay 3 haftanın içerisinde zaman nasılda çabuk geçti anlayamadık doğrusu ve bu aralar her gün çok ama çok farklı sürprizlerle bizi şaşırtmaya devam ediyor.Bazen ok hareketli oluyor yaptıklarına biz bile şaşırıyoruz.Bazen şarkılar söylüyor bazen biranda bi kelime söylüyor aaa onu ne zaman öğrendin diye şaşırıyoruz.Maşallah konuşkan bir paşam var her söylediğimizi anlıyor derdini anlatabiliyor.Artık kelimeleri daha anlaşılır oldu.

mesela 4-5 gün önce AYIPP demeye başladı ki bu kelime sık kullandığımız bir kelime değil hatta acaba bu kelimeyi ne zaman söyledikte öğrendi diye şaşırdık birde sölemesi o kadar kolay bir kelimede değil.


kendi kendine ayıpp ayıpp dedi durdu gün boyunca ve artık çok anlaşılır ayıp diyor.Arkadaşlarından ya da başka birinden öğrendi desem evdeyiz kimseyi görmüyor hala nasıl öğrendi pek anlayamadık.

şimdilik söyleyebildikleri şunlar

anne-annem
baba-babam genelde bişey isteyince hemen annem,babam moduna geçiyor yağcı:)
dede
nennenne(anneanne)
deyze
aba
gaga(karga)
giy
giy
adda
mama
dendu(kanguru)
nennen(uyku)
babba(ayakkabı)
bopbop(uçak-uçağa binerken çıkardığı sesten sonra söylemeye başladı)
anann(araba)
guguk(kuş)
çiş


şimdilik aklıma gelenler bunlar


bu aralar Alibaba şarkısını çok  seviyor babaaaa havhavvv diye kendi kendine oyun oynarken bile bu şarkıyı söylüyor.


boyama yapmayı,yapıştırıcı kullanmayı birlikte sanat etkinliği yapmayı çok seviyor.

Babasıyla saklambaç oynamaya bayılıyor ama babası oğlum nerdesin? diye aramaya başlayınca boppbopp addaa dede diye başlıyor konuşmaya.(uçakla dedesine gittiğini söylüyor)


Kangurusuna bayılıyor bütün gün evin içinde hep onunla.Gezmeye giderken bile götürür oldu bu aralar




Yavrum yalnızlıktan tek yoldaş,arkadaş kanguruyu buldu kendine.Oyun oynarken bile kangurunun elinden tutup ona da oynatıyor,pencereden birlikte bakıyorlar,ne yese ona da yediriyor,su içse ona da içiriyor. Neyse ki bu hafta okula başlayacak orada arkadaşları abileri olacak o yüzden çok seviniyorum bu aralar.

20 ay boyunca tek sıkıntımız UYKU oldu.Tam kendi kendine uyumayı öğrenmişken gene düzen bozuldu saatlerce uykusuz kalsada uyuyamıyor yine.Geceleri en az 4-5 defa kalkıyor o da en az olanı bazen kaç defa kalktığını sayamıyorum bile.Uyku sorunuda olmasa bi sıkıntı yaşatmıyor paşam ama o da olsun artık.



Paşam iyiki doğmuşsun iyiki Rabbim snei bize vermiş annecim seni ok seviyoruz.Seni sevdikçe Rabbim bebiş isteyen kullarına da hayırlısıyla bebişler versin inş diye dua etmekten kendimi alamıyorum.
Yaradan hayırlı bir evlat eylesin inş.

Sen cansın,canımsın,bundan sonraki hayatımda yaşama sebebimsin kuzucuğum.


Seni yaradana emanet ediyorum anneciğim.

15 Nisan 2014 Salı

** Salyangozun öyküsü





Oğlumun hikayesi bugün Salyangozun öyküsüydü.Kitapları incelerken fark ettim hoşuma gitti hemen oğluşuma anlattım.Tontişim zaten ok meraklı kitaplara hikayelere hemen merakla dinlemeye başladı.Bende tek tek resimleri göstererek anlatmaya başladım.Sonuna kadar merakla dinledi.Onun için farklı bir hikaye etkinliği oldu.

Hikaye okul öncesi yumurcak yayınlarının şekerlik setinden alıntıdır.Resmi yakından çekmeye çalıştım sizde anlatmak isterseniz kullanabilirsiniz.

** Kendimi tanıyorum






Bu etkinlik oğlum için biraz geç kalmış bir etkinlik oldu.Çünkü oğlum ağzını,gözünü vs organlarını öğreneli çok oldu.Ama kitapları karıştırırken bu etkinliği görünce tamamlayalım istedim.Etkinliğin orjinali bu değil ben değişiklik yaptım.Etkinlik yanlış hatırlamıyorsam saç kısmı boş bırakılmış ve bu kısmı çocuğun boyaması şeklinde bir yönergeye sahipti.Biz oğlumla daha cici bir hale getirdik:))


Etkinliği yaparken tutkalları ben sürdüm oğlum yapıştırdı.Aslında yapıştırma işlemini oğlum yapabiliyor ama tutkal ile yapmasına fırsat vermedi annesi ne yapsın:((

Etkinliği çabucak ve severek tamamladı.
Sizde kendiniz bir yüz çizerek bu etkinliği yapabilirsiniz.

Herkese bol eğlenceli günler:))

14 Nisan 2014 Pazartesi

** Sulu boya ile üfleme tekniği ile resim yapma











Geçenlerde tontikom süt içerken pipetle sütü üflemeye başladı işte o anda bende ding dong etkinlik zamanı çanları çalmaya başladı.


kartonun üzerine bol bol sulu boya damlattım ve masaya bıraktım sonrasında paşama pipeti verdim. İlk önce pipetin ucunu boyaya getirerek üflemesini istedim.Sonrasında zaten paşam tekniği kaptı ve kendisi üflemeye başladı.Ara ara üflemeyi unutup boyayı içine çekti:)) neyseki pipet uzundu boyalar ağzına gelmedi :))


Etkinlik tontişin çok hoşuna gitti.Etkinliği bitirmemize rağmen HAYIR hayır deyip etkinliği bana vermek istemedi. Bende hemen bi etkinlik daha hazırladım.Yine sulu boyayı kartonun üzerine bol bol damlattım.Sonrasında ise fırça verdim ve fırçayı kullanarak resim yapmasına fırsat verdim.Sulu boya etkinliğine bayıldı.Daha önce bika defa daha yapmıştık o zamanda etkinliği bitirmek istememişti.


Güzel bir zaman geçirdik oğlum çok eğlendi bence mutlaka denemelisiniz.

11 Nisan 2014 Cuma

** Renk kavramı-3 (sarı,kırmızı,mavi)






Bu hafta renkleri öğrenme çalışmalarımıza devam edeceğimizden bahsetmiştim.Bu da 2. çalışmamız.
Sarı,kırmızı ve mavi renkte kesip yeşil kartona yapıştırdığım yıldızların üzerine yine aynı renklerdeki yıldız şeklindeki çıkartmaları yapıştırmaya çalıştı totikom.Etiketler,çıkartmalar çok hoşuna gidiyor.

Yavaş yavaş renkleri öğrenmeye başladı bakalım artık zaman ne gösterecek.
Etkinliğimiz oğlumun odasında duvardaki yerini aldı :))

9 Nisan 2014 Çarşamba

** Etiketler ile renk kavramı-Sarı ve kırmızı







Bu hafta sarı ve kırmızı kavramlarını öğretmeye çalışıyorum.Daha öncede bu iki renk için etkinlikler yapmıştık ama ara verdiğimiz için oğluş unutur gibi oldu o yüzden yeniden başladık.Ara ara mavi rengi de öğretmeye çalışıyorum bakalım artık sonu ne olacak..

Gece tontiko uyuyunca evdeki o.öncesi alışma kitaplarımı aldım önüme hepsinin etiket bölümünü inceleyi sarı ve kırmızı olanları aldım.Sonrasında kitaplardan sarı ve kırmızı renkteki nesneleri meyveleri kestim hazırladım.Sarı ve kırmızı kartonları buzdolabının üzerine yapıştırdım.Sabah dikkatini çekecek mi acaba diye bekledim.Dikkatini çekmese ayıp olurdu hemen ıhh ıhh diye göstermeye başaldı.Bu da neyin nesi burda der gibi:))

O gün sabah 7de uyandı kahvaltısını yaptı vee sabahın erkeninde etkinlik yapmaya başladık:)) ben sarı ve kırmızı etiketleri verdim ve tek tek bu ne rek?diye sorup sonra sarı-kırmızı hangisi ?şimdi bunu nereye yapıştırman gerekiyor gibi yönergeler doğrultusunda etkinliğe devam ettik.Etiket yapıştırma işi bitince etinliğe ara verdik biraz oyun oynadık.Canı sıkılınca bu defa buzdolabından kartonları çıkartıp masada devam ettik etkinliğimize.Bu defa kesmiş olduğum resimleri verdim ve yine yönergeler doğrultusunda resimleri yapıştırmasına yardım ettim.

Etknlik hoşuna gitti. Eee ne de olsa etiket ve yapıştırıcı ve işin içinde:)) 

7 Nisan 2014 Pazartesi

** Becerikli paşamın tatlı mı tatlı kurabiyeleri







Ne zamandan beri oğlumla kurabiye yapmayı planlıyordum ama ha bugün ha yarın derken olmadı bi türlü ama sonunda o yarın geldi ve biz oğlumla kurabiyeleri yaptık ve afiyetle yedik.Hatta kurabiyeleri oğluşum yaptı annesiyle babası afiyetle yedi:)))

hamuru ben hazırladım tontiko şekil verdi.
İlk önce ne yapacağını şaşırdı hamuru eline aldı hopp hemen tepsiye bıraktı aldı hoopp tepsi derken sonunda hoşuna gitti.Elinde şekil verdi hatta yetmedi tepside eliyle bastırıp şekline son noktayı koydu.Oğluşumun yaptığı kurabiyelerin şeklinde düzeltme yapmadım.Özenle incecik yapılan kurabiyeler çabucacıkta pişti:))


Kurabiyelere şekil veirlip hepsi tepsiye yerleştirildikten sonra üzerini bonibon ile süslesin istedim ama ne yazık ki sadece 2-3 kurabiyeye kısmet oldu bonibonlar. Ben İbrahim Mert'e bonibobları üzerine koyması için veridm o yedi,ben bonibon verdim o yedi :)) 5-6 kurabiyenin üzerine bonibon koydu lakinnnnnnnn  bi ara baktım ki onlarıda alıp yemeye başlamış:)))



Kurabiyeler harika olmuştu her ne kadar yemeye kıyamasamda hepsi bitti:))


Tarifi çok kolay,ağızda dağılan bi kurabiye.Denemek isteyenler için tarifide verelim.Tarifi internetten aldık.


Malzemeler.
1 su bardağı nişasta
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı dövülmüş ceviziçi
125 gr tereyağı(ya da margarin)
1/2su bardağından biraz daha az sıvı yağ
2 su bardağı(ya da cıvık olursa 2,5 su bardağı ) un
1 paket kabartma tozu
1 limonun kabuğunun rendesi( ya da 1 paket vanilin)


Malzemeler buydu yanlış hatırlamıyorsam.


Denemenizi tavsiye ediyorum

Herkese afiyet olsun:))

3 Nisan 2014 Perşembe

** Kapaklar ile renk eşleştirme oyunu






Bu eşleştirme ve gruplama oyununu İbrahim Mert'e sürpriz olarak hazırladım.Bakalım yarın zevkle oynayacak mı?Çok çabuk sıkılıyor oyunlardan ama olsun ne kadar dikkatini toplayıp oynayabilirse kardır diyoruz bizde.


oyunun oynanış şeklini açıklama gerek yok diye düşünüyorum.Fotoğraflarla açıklamaya çalıştım.Sadece oyunları aynı kartona hazırladım önünde bir oyun arkasında başka bir oyun olacak şekilde.Sıkıldıkça değiştirip oynasın diye düşündüm.


Evde kapak biriktirmeye ve biriken kapakları biran önce değerlendirmeye davetlisiniz.

Bol eğlenceler diliyorum.

1 Nisan 2014 Salı

** Zıbından elbise dikmeye ne dersiniz?



Yabancı bir sitede gördüm ve bayıldım bu fikre sonrasında da paylaşmak istedim.Çok basit ve bir o kadar da güzel bir cici olmuş.Mutlaka denenmesi gerekir bence.Ben bu yaz yiğenim için deneyeceğim.