25 Kasım 2013 Pazartesi

** Oğlumun aktarma etkinliği(15.Ay)

Şu sıralar İbrahim Mert pek bi hareketli oldu.Oyuncaklarla oynamak oğluma yetmiyor hatta oyuncaklar artık iç ilgisini çekmez oldu. Sürekli bi kıpırtı hali sürekli bi arayış hali içinde.Büyüdükçe doğal olarak ilgisi ve ihtiyaçları da farklılaştığı için ben sürekli bi arayış içindeyim.Acaba bugün ne yapsak,ne oynasak nereye gitsek diye kafamda sürekli olarak dolanan bi kurtçuk var.Paşamı uyuttuğum zamanlarda internette oğlum için neler yapabilirim diye araştırıyorum diğer anneler bebikoları ile neler yapıyorlar onlaı inceliyorum sonrasında kuzucana kendi çapımda yenilikler ortaya çıkarmaya çalışıyorum.



İbrahim Mert daha öncede bahsettiğim gibi kalemleri boyaları çok seviyor.Birlikte karalama çalışmaları yapıyoruz bol bol. Bazen paşa kendi kendine oyunlar çıkarıyor.

Yeni oyunlar yenilikler her çocukta olduğu gibi oğlumda da bi heyecan yaratıyor. Annecim oyun oynayalım mı dediğim zaman hemen kafa sallamalar hıhı hıhı demeler başlıyor bayılıyorum onun bu hallerine.



Aktarma çalışmasını incelediğim diğer bloglarda görmüştüm.o kadar çok blog ve site incelediğim için hangisinde olduğunu hatırlamıyorum o yüzden linkte veremiyorum.Ama bize ilham kaynağı olan teyzelere teşekkür ederiz :))


Gelelim aktarma çalışmamıza:))

Gerekli malzemelerimiz

Huni
Pirinç (bulgur veya nohut olabilir hatta istediğiniz elinizde olan huniden geçebilecek başka bir malzemede olabilir.)
Leğen
Kaşık
Fincan veya şişe

Oynanışı ise

Leğenin içine pirinçlerimizi doldurduk daha sonra fincanımızın içine hunimizi yerleştirdikten sonra tahta kaşığımız ile leğenden aldığımız pirinçleri huni yardımı ile fincanımıza doldurmaya başladık.

Biz ilk önce fincan yerine şişe kullanmıştık fakar şişe biraz yüksek geldi ve İbrahim Mert pirinçleri şişeye doldurana kadar kaşıkta pirinç kalmadı çoğu zaman:)) kaşığı kaldırayım derken ya şişeye çarptı ya da kaşığı kaldırma esnasında pirinçler döküldü:)) bizde fincan kullandık bu işe yaradı.


Kaşığımızı tahta ve biraz çukur seçtik bu işimizi kolaylaştırdı.

Oyun oynarken çok çabuk sıkılan tontiş bu defa hiç sesi çıkmadan 15-20 dk oynadı.

Ara ara sıkıldı kaşık yerine elini kullandı.anlayacağınız bu çalışma oğlumun çok hoşuna gitti.

isterseniz birazda fotolara bakalım ne kadar eğlenmiş paşa bi görelim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder